On the road 13 juni 2015

13 juni 2015 - Granby, Colorado, Verenigde Staten

Afstanden.

Iedere avond buigen wij ons over de kaart om de route van morgen te bepalen. Over de 139 een stukje 64 en dan 191. Samen 184 miles. Wij rijden met de nodige stops van tien tot vier uur.  Het afdalen uit het Park National Monument is al adembenemend mooi. Tussen de gigantische rode rotsen door het dal in. De route heeft weer een groen randje. Wanneer wij een flinke klim gemaakt hebben de Douglas Pas op staat daar iemand met pech. Zijn telefoon heeft geen bereik. Die van Emile wel, dus wordt er via Nederland gebeld voor een nieuwe radiatorslang.  ( de hele tocht omhoog zijn wij slechts door drie auto's gepasseerd) Onze lunchpauze is in Douglas vlak voor de grens van Utah. Gisteren hebben wij inkopen gedaan in een supermarkt zo groot, met de meest kleurrijke en lekkere etenswaren. In Douglas belanden Ien en ik in een heel klein muffig zaakje helemaal vol met flessen met alle soorten kruiden. Een soort 19e eeuwse drogisterij.  Al weer op weg. Nu wordt het ruige onbewerkte land  mijlen en mijlen ver beheerd door pijpleidingen voor gas en brengen de ja-knikkers de olie naar boven. Hier worden ook nog kolen gedolven.De blauwe bergen doen mij denken aan een enorme pit-fire-oven. Prachtige kleuren van alle oxiden en mineralen. Even aan de Ruif denken.

139- 64- 191 Drie straatjes, waar je met je vinger op de kaart zo overheen bent. Bijna zeven uren rijden. Het is genieten en een beetje geduld hebben. Eenmaal in de camping staan wij met uitzicht op het meer. Flaming Gorge Lake.  Na de maaltijd wil ik naar de douche lopen. Dat is ca 800 meter over deze royale camping. Ik zie er vanaf en ga aan de koffie met een prachtig houtvuur. En dan is het wachten op de sterren. Wat een dag.Vanmorgen met de camper naar de douche en dan omweg naar Dutch John. Hier zit ik nu aan mijn omelet. Een paar dagen geleden in Leadville ( een oud mijnstadje) hebben Henk en ik fietsen gehuurd. Wij deden de "Mineral Belt" 12 miles. Je zou denken dat is voor hollanders op de fiets een fluitje van een cent. Maar na de eerste straat omhoog waren wij beiden al buiten adem. Je vergeet steeds dat je boven de 3000 meter zit. Dus langzaam fietsen en veel stoppen. De tocht voert langs oude mijninstallaties. Leuke tocht ( onderweg 6 mensen tegen gekomen)en drie uur later  brengen wij de fietsen terug mij mister Feddema.  Ien en Emile hebben een treintochtje gemaakt. Vandaag gaan wij met een bocht om dit prachtige meer ( ca vier uren rijden).

1. Remerie:
    13 juni 2015
    In Amerika vergeet je af en toe dat je op grote hoogte zit maar je merkt het snel als je een kleine inspanning moet leveren.
    Het is prachtig om aan de hand van je verslag mee te reizen en foto's te herkennen. Ien schrijft over de heerlijke pannenkoekjes.
    Waarom lukt het ons niet om die zo luchtig te bakken? Zou dat aan het meel liggen of de hoeveelheid eieren? Nog veel reis- en ander plezier.
  2. Ien en Emile Rutten:
    14 juni 2015
    Hallo de Jongkies, jullie beleven toch wat zo'n hele dag.
    Je zou er jaloers op worden, als je er niet bij was
    Nou dan morgen maar gezond weer op en op weg naar Jackson.
    Slaap lekker, Ien en Emile, die al op 1 oor ligt.
  3. Ien en Emile Rutten:
    14 juni 2015
    Hallo de Jongkies, jullie beleven toch wat zo'n hele dag.
    Je zou er jaloers op worden, als je er niet bij was
    Nou dan morgen maar gezond weer op en op weg naar Jackson.
    Slaap lekker, Ien en Emile, die al op 1 oor ligt.
  4. Jeanne:
    14 juni 2015
    Wij kijken elke dag uit naar jullie reisverhalen. Gelukkig is het hier ook mooi weer en vieren wij vakantie in onze paradijselijke patio. Blijf genieten van deze prachtige planeet!
  5. Eelko:
    14 juni 2015
    Klinkt erg leuk allemaal, vooral dat fietstochtje moet een 'verademing' zijn geweest
    Heel veel plezier
  6. Nelly:
    14 juni 2015
    Wat een heerlijke vakantie!
    Wij genieten op heel kleine schaal. We zijn vorige week nar Trompenburg geweest. Een prachtig arboretum in midden Rotterdam. Gisteren naar de Tuinmarkt in Noordwijk binnen geweest. Dat is een plantenmarkt met bijzondere planten. Ook wel het gewone gedoe, maar je ziet er dingen die nergens anders zijn. We hebben lekker geluncht en ik kon de verleiding niet weerstaan om weer een paar mooie lapjes stof te kopen bij Con-Text. Willy welbekend. Gisteravond onze schoonzoon in een musical zien optreden.
    Vanmiddag naar een kooruitvoering met M.E. muziek geweest. Veel liefs, Nelly
    Veel liefs
  7. Ineke:
    15 juni 2015
    Willy, het lezen van je verhaal is als meereizen. Thanks