Custer do 25 juni 2015

25 juni 2015 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

Woensdag  24 juni 2015

van Devils Tower,

naar Black Hills National Forest in South-Dakota  ( Doris Day zingt er een liedje over)

Wij verlaten ons mooie plekje op de camping Belle Fourche. Hier had ik nog wel twee dagen willen luieren.  Maar helaas de caravaan strekt verder Vannacht heeft het hevig geonweerd. De lichtflitsen volgden elkaar op in een razend tempo en uren achter elkaar. Prachtig schouwspel. Toch maar gaan slapen. Half bewolkt vandaag. Het landschap is minder spectaculair. Leistenen rotsen en bos. Ien heeft het idee om Tatanka te bezoeken. Een rondleiding van 15 minuten naar een enorme bronzenbeeldenpartij. Indianen te paard die bisons met speren te lijf gaan. En een tippie nederzetting. Het info-centrum is gewoon een verkooppunt van prullaria. Beetje nep dus.

Wij rijden naar de camping “Black Hill National Forest” aan het Sheridan meer. Mooie plek. Enorm grondgebied. Vanaf de ingang hebben wij tien minuten nodig om naar onze plek te rijden. Bos, bos, bos.

Bij Keystone bezoeken wij Mount Rushmore. De koppen van de vier presidenten. Via een heel brede gaanderij met alle vlaggen van de staten. Plaquettes van de medewerkers etc. komen wij op een bordes waarvandaan wij de koppen goed kunnen bekijken. De neus van Washington is 20 foot lang, dus het gezicht ca, 20 meter. Enorm, maar wat is er in dit land klein. Ik zou het niet weten. het gaat weer regenen, jammer.

Donderdag 25 juni

Een korte afstand vandaag. Naar Wind Cave een gebied aansluitend aan de Black Hills.

1. Dymph:
    27 juni 2015
    Jullie houden het spannend voor de achterblijvers !
    Blijf genieten !