on the road

Onze reis met camper door de usa   27 mei tot 7 juli 2015

Gezelschap:     Ien en Emile

Henk en Willy (verslag)

Aanstaande woensdag vertrekken wij met z’n viertjes naar New York. Ien en Emile vliegen door naar Tampa Florida om een weekje met Ien’s broer door te brengen en Henk en ik blijven in die tijd in Brooklyn bij Remko, Bobi en onze leuke kleindochter Bijou (11)

Na die week ontmoeten wij elkaar weer in Denver en dan gaat de reis per camper beginnen.

De belangrijkste bestemmingen van  onze reis zijn de Rocky Mountains en Teton en Yellowstone .

Het “rondje” meandert door vijf staten. Colorado, Utah, Wyoming, South Dakota en Nebraska.

De kaart ligt al weken op de grote werktafel  en voordurend worden er via boeken, reisverhalen van anderen, informatie van de Nationale Parken, enz. weer mooie en interessante zaken aan toegevoegd.  Een groot leeg land waar zoveel te zien valt. Zo, gaande de voorbereidingen bekruipt mij het gevoel, dat wij ons 28 dagen door een woud van bezienswaardigheden gaan voortbewegen.

Wat willen wij echt niet missen? Waar zetten wij een vraagteken bij op de kaart?  Wat schrappen we definitief. Voorlopig buigen wij ons over een  chaotisch aantal legpuzzlestukjes.   Man, (Henk) vindt dit het leuke van het zelf organiseren en Ien geniet daar ook van. Ik zie nog. Ik moet die puzzlestukjes nog omdraaien en de vorm en de kleur in elkaar passen. De laatste dagen wordt  het totaal duidelijker. Een goede mix van activiteiten en rust momenten.

Een route ca. 2600 miles. Zoveel mogelijk over wegen met een groen randje, zo weinig mogelijk over de Interstate snelwegen. “On the road again” speelt steeds door mijn hoofd. Een heerlijk nummer van Willie Nelson. Deze muziek hoort bij reizen in de USA, zoals een croissant bij een frans ontbijt. Er is een Amerikaanse radiozender die non stop dit soort “onderweg-muziek” uitzendt.

Emile stuurt ons een mail met de meest recente informatie over de weersomstandigheden rond de hoogste weg door de Rocky Mountains.( Fall River Pass) Het is er nevelig, sneeuw en de doorgang is nog niet vrijgemaakt.  25 mei is Memorial Day. Een lang weekend vrij in Amerika en voor de Amerikanen betekent dit het begin van de zomer en een weekend de natuur in. Deze drukte missen wij dus gelukkig en wij verwachten dat de pas rond 4 juni goed te bereiken is.

De koffers worden dit weekend gepakt. En een dikke trui en jas zullen niet ontbreken. Verder nemen wij een goede conditie en veel reislust mee.