on the road

25 mei 2015 - Geleen, Nederland

Onze reis met camper door de usa   27 mei tot 7 juli 2015

Gezelschap:     Ien en Emile

Henk en Willy (verslag)

Aanstaande woensdag vertrekken wij met z’n viertjes naar New York. Ien en Emile vliegen door naar Tampa Florida om een weekje met Ien’s broer door te brengen en Henk en ik blijven in die tijd in Brooklyn bij Remko, Bobi en onze leuke kleindochter Bijou (11)

Na die week ontmoeten wij elkaar weer in Denver en dan gaat de reis per camper beginnen.

De belangrijkste bestemmingen van  onze reis zijn de Rocky Mountains en Teton en Yellowstone .

Het “rondje” meandert door vijf staten. Colorado, Utah, Wyoming, South Dakota en Nebraska.

De kaart ligt al weken op de grote werktafel  en voordurend worden er via boeken, reisverhalen van anderen, informatie van de Nationale Parken, enz. weer mooie en interessante zaken aan toegevoegd.  Een groot leeg land waar zoveel te zien valt. Zo, gaande de voorbereidingen bekruipt mij het gevoel, dat wij ons 28 dagen door een woud van bezienswaardigheden gaan voortbewegen.

Wat willen wij echt niet missen? Waar zetten wij een vraagteken bij op de kaart?  Wat schrappen we definitief. Voorlopig buigen wij ons over een  chaotisch aantal legpuzzlestukjes.   Man, (Henk) vindt dit het leuke van het zelf organiseren en Ien geniet daar ook van. Ik zie nog. Ik moet die puzzlestukjes nog omdraaien en de vorm en de kleur in elkaar passen. De laatste dagen wordt  het totaal duidelijker. Een goede mix van activiteiten en rust momenten.

Een route ca. 2600 miles. Zoveel mogelijk over wegen met een groen randje, zo weinig mogelijk over de Interstate snelwegen. “On the road again” speelt steeds door mijn hoofd. Een heerlijk nummer van Willie Nelson. Deze muziek hoort bij reizen in de USA, zoals een croissant bij een frans ontbijt. Er is een Amerikaanse radiozender die non stop dit soort “onderweg-muziek” uitzendt.

Emile stuurt ons een mail met de meest recente informatie over de weersomstandigheden rond de hoogste weg door de Rocky Mountains.( Fall River Pass) Het is er nevelig, sneeuw en de doorgang is nog niet vrijgemaakt.  25 mei is Memorial Day. Een lang weekend vrij in Amerika en voor de Amerikanen betekent dit het begin van de zomer en een weekend de natuur in. Deze drukte missen wij dus gelukkig en wij verwachten dat de pas rond 4 juni goed te bereiken is.

De koffers worden dit weekend gepakt. En een dikke trui en jas zullen niet ontbreken. Verder nemen wij een goede conditie en veel reislust mee.

1. Dymph:
    25 mei 2015
    Een héle goede heenreis gewenst!!! En daarna heel veel plezier met 'n vieren. Ben benieuwd naar jullie verhalen.
    Dymph
  2. Ien en Emile Rutten:
    25 mei 2015
    Lieve reis- en bloggenoten, Vandaag dan toch eindelijk begonnen met inpakken. Maar ook nog tijd voor een IESKE met de hele bubs bij de nieuwe "ijsboer" in Oud-Geleen.
    Florida verwelkomt ons met 35 c, maar gelukkig is er een zwembad.
    Alle folders/boeken/info liggen klaar om WEER ingekeken te
    worden. We hebben er veel zin in.
    Ien
  3. Remerie:
    25 mei 2015
    Geniet ook van de voorbereidingen. Een heel mooie reis gewenst en in gedachten reizen we met jullie mee. De sneeuw perikelen kennen we maar er is altijd een oplossing, ook al is het slechts een parking bij een supermarkt; kun je meteen alle boodschappen inslaan.
  4. Ineke:
    30 mei 2015
    lieve mensen, ik gun jullie een prachtige reis en slurp alle verhalen op in de hoop dat als we alle 3 gepensioneerd zijn, dit ook voor ons mogelijk wordt! Heb het goed en laat ons meegenieten...