Rocky Mountains 3

5 juni 2015 - Estes Park, Colorado, Verenigde Staten

Dinsdag 2 juni

Vanmiddag de camper opgehaald in Denver. Deze is nog groter en luxer en nieuwer dan die van twee jaar geleden.

Dan op weg naar Wallmart, waar wij vier winkelkarren vol laden en dan “on the road”.

Het duurt toch nog een tijd voor wij Denver uit zijn. De weg wordt stiller groener en bochtiger. De eerste stop is Nederland. Een heel onbeduidend plaatsje inderdaad door nederlanders gesticht. Wij kopen er een paar flessen wijn. En tot onze verbazing hoeven onze “drugs” niet in een  zak.

Verder over de 72. De weg is mooi maar voor vandaag eigenlijk te lang. De zon gaat achter de berg en nu wordt er extra voorzichtig gereden om geen overstekende herten aan te rijden.

Het is pikdonker als wij de camping inrijden. De mannen hebben het werk wel gehad voor vandaag en de meisjes koken een simpel potje.

woensdag 3 juni

Het was heel fris vannacht. Als wij om 7 uur opstaan kunnen wij eens kijken waar wij nu eigenlijk terecht gekomen zijn. Een prachtige plek in een parkachtige omgeving met zicht op de besneeuwde bergen. De zon schijnt de reeen doen zich tegoed aan de jonge struiken.

Wij melden ons bij de ranger om te vertellen dat wij gisteren pas om 21.00u aangekomen zijn.

Ook hebben wij nog geen Nationale Parken pas. ( No problem) Dit is een pas die geldt voor alle nationale parken in de USA en kost eenmalig 80 dollar voor een heel jaar.

Na de gezamelijke koffie gaan wij met 1 camper over de Bearlake road prachtig del van de Rocky Mountains. Wij maken twee wandelingen. Het pad is voor de helft nog moeilijk begaanbaar door dikke lagen sneeuw. Wij ontmoeten weer veel aardige mensen, die allemaal wel een praatje willen maken. Dat maakt alles hier nog relaxer. Mooie dag met kolibri en grondeekhoorn. Die eekhoorn is een soort kleine hamster maar super snel druk baasje, een koddig beestje. Wij volgen hem terwijl wij genieten van een bakkie koffie op een hoogte van ca 3000 meter. En dat kon ik goed voelen tijdens de wandeling. Je wordt wat duizelig en kortademig. Dus rustig aan gedaan. Ien heeft al weer kolibri’s gefotografeerd en andere leuke vogels. Het was een heerlijke dag in een fantastisch omgeving.

donderdag 4 juni

Slecht geslapen. Wij hadden het allebei koud. Van de verhuur kregen wij twee dunne fleece dekentjes en dat is op een hoogte van bijna  3000 m echt te weinig. ( Ien en Emile hadden het niet zo koud)

Er is troost. Om acht uur is het buiten al heel aangenaam en besluiten wij eerst een flinke wandeling door het park te maken. In de verte loop een grote groep elks. ( Een soort heel grote herten). Ruimte is hier in overvloed en iedereen leeft in zo’n eigen kleine parkje. Geweldig.

Wij gaan nu de mooiste weg van de usa rijden. The Ridge Road. Als je de Rockies bezoekt moet je deze weg gedaan hebben. Wij stappen regelmatig uit om van dit overweldigende landschap te genieten. Sneeuwvelden, bossen, meren overal stromen water. Hoe hoger wij komen hoe hoger de muur van sneeuw waar wij doorrijden. De weg is prima, en breed genoeg om met onze 27 foot campers. Wij zien marmotten en natuurlijk van die grondeekhoorns, en steenbokken, elks, mousse.

Het kamp ( Timber Creek) wordt opgeslagen aan de oever van de Colorado river, die hier nog maar een bescheiden stroompje is. De hele rit was niet meer dan ca 55km. Vanaf 16.00 struinen wij hier nog wat rond.

vrijdag  5 juni. Een hele groep elks struinen rond ons kamp.

Iedereen maakt er een foto van. Vandaag een druilerige ochtend. Vannacht was het heel koud.

Geloof het of niet, maar ik kreeg van de buurvrouw spontaan een heel dik donzenbed voor 1 nacht te leen. En wij sliepen als marmotten.

1. Remko:
    5 juni 2015
    Moose is lekker, maar Mousse is nog lekkerder!
    Leuke verhalen. Geniet.

Remko
  2. Ineke:
    6 juni 2015
    Wat mooi om te lezen! Ik geniet met jullie mee!